Pieniądze na dach z eternitu
Dodał: MM Data: 2007-01-04 11:10:15 (czytane: 9868)
Właściciele budynków planujący usunięcie z dachu eternitowe pokrycie, mogą liczyć na finansowe wsparcie ze strony Wydziału Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Pińczowie.
Rada Powiatu przyjęła właśnie uchwałę w sprawie powiatowego programu
usuwania odpadów azbestowych, który zakłada dofinansowywanie takich
przedsięwzięć. Program ma zwiększyć ochronę środowiska przed emisją
azbestu i zapobiegać niekontrolowanemu demontażowi i powstawaniu
dzikich wysypisk.
- Znamy skalę potrzeb, bo prowadzone są analizy liczby takich budynków w poszczególnych gminach. O ile w miastach już z około 70 procent budynków eternit zniknął, to na wsiach sytuacja jest nieco gorsza. Oceniamy, że około połowa wszystkich domostw nadal pokryta jest płytami eternitowymi zawierającymi azbest – mówi Jolanta Kwietniewska, kierowniczka Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
Wspomniana uchwała określa zasady przydziału takich środków, lecz obwarowuje je też kilkoma wymogami, które spełniać musi wnioskodawca, aby otrzymać dopłatę. Ryczałt wynosi po 13 złotych do demontażu i transportu każdego metra kwadratowego takiego pokrycia.
- Właściciel takiego obiektu musi zgłosić zamiar wykonywania takich prac. Demontaż i wywóz odpadów przeprowadzić musi firma posiadająca stosowne zezwolenia do usuwania i transportu odpadów zawierających azbest, a wnioskodawca musi podpisać umowę ze Starostwem Powiatowym na współfinansowanie zadania. Maksymalna kwota dofinansowania dla jednego wnioskodawcy nie może przekroczyć 1500 złotych – dodaje inspektor Krzysztof Fortuna z Wydziału Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
- Znamy skalę potrzeb, bo prowadzone są analizy liczby takich budynków w poszczególnych gminach. O ile w miastach już z około 70 procent budynków eternit zniknął, to na wsiach sytuacja jest nieco gorsza. Oceniamy, że około połowa wszystkich domostw nadal pokryta jest płytami eternitowymi zawierającymi azbest – mówi Jolanta Kwietniewska, kierowniczka Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
Wspomniana uchwała określa zasady przydziału takich środków, lecz obwarowuje je też kilkoma wymogami, które spełniać musi wnioskodawca, aby otrzymać dopłatę. Ryczałt wynosi po 13 złotych do demontażu i transportu każdego metra kwadratowego takiego pokrycia.
- Właściciel takiego obiektu musi zgłosić zamiar wykonywania takich prac. Demontaż i wywóz odpadów przeprowadzić musi firma posiadająca stosowne zezwolenia do usuwania i transportu odpadów zawierających azbest, a wnioskodawca musi podpisać umowę ze Starostwem Powiatowym na współfinansowanie zadania. Maksymalna kwota dofinansowania dla jednego wnioskodawcy nie może przekroczyć 1500 złotych – dodaje inspektor Krzysztof Fortuna z Wydziału Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
Irena IMOSA imosa@echodnia.eu
źródło:
REKLAMA
Komentarze (0)
Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.128.198.21