Strona startowa

Wiadomości - Biznes

Odpady w 2020 r. – uwaga na ważny termin!

Dodał: Marta Data: 2019-11-29 12:43:29 (czytane: 1985)

Przedsiębiorcy prowadzący sklepy lub hurtownie, którzy udostępniają swoim klientom torebki foliowe podlegające opłacie recyklingowej mają obowiązek złożenia wniosku o wpis do Rejestru BDO do 31 grudnia 2019 roku. Nie trzeba czekać na uzyskanie wpisu, można do tego czasu wydawać foliówki.

TERAPEUTA UZALEŻNIEŃ mgr Monika Gawrońska-Kokoszka
https://mediqm.eu/,terapia uzależnień,leczenie uzależnień, alkoholizmu,terapia, leczenie,narkomanii,współuzależnienia, DDA,leczenie hazardu, uzależnienia behawioralne,psychoterapia uzależnień,pomoc uzależnionym, psycholog, psychoterapeuta

ul. Chopina 2. 28-100 , Busko-Zdrój

KARABELA OCHRONA OSÓB I MIENIA
www.karabela.com.pl,karabela,ochrona,osób,mienia,zabezpieczenia ochrona fizyczna,monitoring,system,systemy zabezpieczeń, doradztwo,szkolenia specjalistyczne

Bohaterów Warszawy 69 a. 28-100, Busko Zdrój

Centrum Okulistyczne - Waligóra
www.okulistawaligora.pl,okulista, gabinet okulistyczny, kompleksowe badania okulistyczne, badanie okulistyczne, USG gałki ocznej, usg oczodołu, 3D OCT, pomiar ciśnienia Śródgałkowego, pachymetria, gonioskopia, badania pola widzenia, refraktometria.

Batorego 4. 28-100, Busko-Zdrój



Inaczej jest w przypadku właścicieli nowych sklepów lub hurtowni, którzy będą składali wniosek o wpis do Rejestru BDO w 2020 r.. Oni będą mogli udostępniać foliówki dopiero po uzyskaniu wpisu.

Na wpisanie firmy do Rejestru BDO marszałek województwa ma 30 dni od momentu otrzymania kompletnego i poprawnego wniosku. Do czasu uzyskania wpisu właściciele sklepów lub hurtowni nie powinni udostępniać klientom torebek foliowych.

Co to jest BDO?
BDO to baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. Wspiera uszczelnienie systemu gospodarowania odpadami i zwiększenie poziomu ich recyklingu. Baza, po uruchomieniu elektronicznej rejestracji, ewidencji i sprawozdawczości w styczniu 2020 r. pozwoli na kompleksowe gromadzenie i zarządzanie informacjami dotyczącymi gospodarki odpadami oraz zapewni jej użytkownikom w pełni elektroniczną realizację obowiązków związanych z posiadaniem odpadów.

Elementem BDO jest Rejestr BDO, czyli lista wszystkich podmiotów, na które ustawa o odpadach nakłada obowiązek rejestracji. Rejestr BDO na terenie województw prowadzą marszałkowie, którzy umieszczają w nim podmioty z urzędu lub na wniosek.

Kto będzie wpisany do BDO?
Użytkownikami BDO, a jednocześnie podmiotami, które mają obowiązek posiadania wpisu do Rejestru BDO oraz, od 1 stycznia 2020 r., prowadzenia w nim ewidencji i sprawozdawczości odpadów są posiadacze odpadów, czyli:

  • wytwórcy odpadów
  • osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej będące w posiadaniu odpadów.

Wytwórca odpadów to każdy, kogo działalność lub bytowanie powoduje powstawanie odpadów (pierwotny wytwórca odpadów), oraz każdy, kto przeprowadza wstępną obróbkę, mieszanie lub inne działania powodujące zmianę charakteru lub składu tych odpadów. Wytwórcą odpadów powstających w wyniku świadczenia usług w zakresie budowy, rozbiórki, remontu obiektów, czyszczenia zbiorników lub urządzeń oraz sprzątania, konserwacji i napraw jest podmiot, który świadczy usługę, chyba że umowa o świadczenie usługi stanowi inaczej.

Wpis na wniosek
Na wniosek do rejestru wpisywani są m.in.:

  • prowadzący punkty zbierania pojazdów,
  • organizacje odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego
  • przedsiębiorcy prowadzący jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową.

Od stycznia 2020 r. zmieni się sposób rejestracji w BDO. Tylko do 31 grudnia 2019 wniosek w wpis do można złożyć w wersji papierowej lub elektronicznej (po tej dacie już tylko elektronicznie). Poza tym zmieni się sposób prowadzenia ewidencji odpadów (dokumentacja elektroniczna zastąpi karty przekazania odpadów, karty ewidencji odpadów, karty ewidencji komunalnych osadów ściekowych czy karty ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego). Firmy, które nie będą wpisane do Rejestru BDO, nie będą mogły po 1 stycznia 2020 r.  przekazywać wytworzonych odpadów firmom je zbierającym, ponieważ nie będą miały możliwości wystawienia niezbędnych dokumentów. Zmiany obejmą również sposób przygotowania sprawozdań (będzie się je w całości sporządzało w systemie elektronicznym).

Sankcje
Sankcje za niestosowanie przepisów ustawy w zakresie BDO dzielą się na dwie kategorie. Są to:

  • grzywny lub areszt wymierzane przez sądy oraz
  • administracyjne kary pieniężne nakładane przez Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska.

Kara grzywny, jaką może wymierzyć sąd waha się od 100 zł do ponad 1 mln zł, a administracyjna kara pieniężna wynosi od 5000 zł do 1 mln zł.
Od 1 stycznia 2020 r. karze grzywny lub aresztu będzie też podlegał każdy, kto nie będzie przechowywał przez określony czas, nie udostępniał lub nie przedkładał dokumentów i wszelkich danych, do których zobowiązuje go ustawa, a także kto w trakcie transportu odpadów i odpadów komunalnych nie będzie posiadał potwierdzenia wygenerowanego z BDO.

Źródło: biznes.gov.pl

Adam Pankowski
Kancelaria Doradztwa Podatkowego Adam Pankowski
www.apankowski.pl

Więcej informacji o nas w Katalogu firm.

Reklama.

Zobacz także

Wydatki na odzież: kiedy są kosztem w firmie?

Dodane: 2019-11-15 13:38 - Komentarze  (1)  czytane (1131)

TAGI:



Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 34.225.194.144

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia obsługi plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych
i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeśli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odśwież stronę i spróbuj ponownie...


Biura rachunkowe

Inntax Biuro Rachunkowe - Magdalena Marchewka

ul. Partyzantów 78, 28-100 Busko-Zdrój

Biuro Rachunkowe EFEKT

Plac Targowy 4, 28-100 Busko Zdrój

Biuro Rachunkowe DASMA - usługi księgowe, obsługa kadrowo-płacowa

Widuchowska 51, 28-100 Busko-Zdrój

Ubezpieczenia

A-TU MULTIAGENCJA UBEZPIECZENIOWA - Piotr Kardynał

ul. Kwiatowa 7, 28-100 Busko-Zdrój

Nieruchomości na wynajem

Lokal gastronomiczny/handlowy do wynajęcia. Szczaworyż, bezpośrednio przy DK 73 Do wynajęcia
Cena: 1000zl

Lokal użytkowy, placówka bankowa - do wynajęcia, Kazimierza Wielka Do wynajęcia
Cena: 3000zl

Lokal 240m2 do wynajęcia, centrum Buska-Zdroju, ul. Partyzantów 19 Do wynajęcia
Cena: 3500zl

Do wynajęcia lokal o powierzchni około 240 m2 w ścisłym centrum Buska-Zdroju przy ulicy Partyzantów 19.Lokal nadaje się na każdy rodzaj działalności.

Lokal do wynajęcia 85m2 ul. Plac Targowy, Busko-Zdrój Do wynajęcia
Cena: 2300zl

Lokal do wynajęcia 200m2 ul. Plac Targowy, Busko-Zdrój Do wynajęcia
Cena: 3990zl

Do wynajęcia atrakcyjny lokal handlowo- usługowy w centrum Buska-Zdroju na ulicy Plac Targowy. Lokal o powierzchni użytkowej 200m2, wysokość pomieszczeń 3,20m.

Lokal do wynajęcia 50m2 w centrum Buska-Zdroju, ul. Kościuszki Do wynajęcia
Cena: 1600zl

Do wynajęcia atrakcyjny lokal handlowo-usługowy 50m2 w centrum Buska-Zdroju przy ulicy Kościuszki 38, na parterze naprzeciwko Sądu Rejonowego. Lokal bardzo dobrym

Lokal 123m2 1 Piętro, Busko-Zdrój ul. Kilińskiego Do wynajęcia
Cena: 1900zl

Lokale, biura do wynajęcia w centrum Buska-Zdroju Do wynajęcia
Cena: 350zl

Zarezerwuj nocleg

Apartament Bajkowy - komfortowe pokoje do wynajęcia

Bajkowa 7/15, 28-100 Busko-Zdrój

Agroturystyka Wełnianka w Solcu-Zdroju

Wełnin 136B, 28-131 Solec-Zdrój

Willa SŁONECZNA - noclegi, pokoje gościnne

ul. Słoneczna 18, 28-100 Busko-Zdrój

Willa Bolesław - pokoje do wynajęcia

ul. 12-go Stycznia 9, 28-100 Busko-Zdroj

busko.com.pl poleca

Rodzinne firmy szansą dla regionalnego rozwoju

O wyzwaniach i szansach przed jakimi stoją rodzinne firmy dyskutować...

Nie pozwól by stres popsuł ważne spotkanie biznesowe

Stres towarzyszy człowiekowi zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym....

Podmioty Ekonomii Społecznej - nowa moda, czy realna potrzeba

Caritas Diecezji Kieleckiej informuje że 11 grudnia w siedzibie...

Spółdzielnia Socjalna 'Awokado' już działa

Już działa lokal gastronomiczny Spółdzielni Socjalnej 'Awokado',...

Ogłoszenia

Dodano: 2019-12-11 19:22:57

KARP z Wójczy- atrakcyjna cena detaliczna!!

Dodano: 2019-12-11 18:48:56

Sprzedam Spawarke Nowa

Dodano: 2019-12-11 18:45:33

Sprzedam Wypoczynek Nowy

Dodano: 2019-12-11 18:31:36

Szukam Pracy od zaraz

Dodano: 2019-12-11 15:58:34

Volvo V 50

Dodano: 2019-12-11 15:35:05

DZIAŁKA BUDOWLANA W KONARACH

Dodano: 2019-12-11 14:12:31

pożyczka świateczna

Dodano: 2019-12-11 13:43:40

SYLWESTER 2019/2020

Dodano: 2019-12-11 13:22:48

Telewizor 32 cale

Dodano: 2019-12-11 13:10:12

Stół warsztatowy