Kolonie Hufca ZHP Busko-Zdrój w Świnoujściu 'BUSKIE SŁONECZKA W ŚWINOUJŚCIU' (foto)

Dodał: Milena Data: 2019-08-31 14:05:37 (czytane: 5055)

W tym roku Komenda Hufca ZHP Busko-Zdrój zorganizowała kolonię zuchową w pięknym odległym w północno-zachodnim zakątku Polski w najdalej wysuniętym na zachód mieście w kraju w Świnoujściu.

Pomimo, że zorganizowanie wypoczynku w tej części kraju graniczyło z cudem, to dzisiaj możemy powiedzieć, że trud popłaca. Naszą przygodę rozpoczęliśmy 5 lipca od pożegnania bardzo zatroskanych rodziców, dla których rozstanie z dziećmi było nie lada wyzwaniem. Podróż jak zawsze przebiegła sprawnie, miło i bezpiecznie dzięki niezawodnemu kierowcy Dariuszowi Opozda. Kadrę stanowili: komendantka hm Teresa Leszczyńska, drużynowi wychowawcy: phm Beata Kupiec, Pani Emilia Łagowska, pwd Anna Zarańska i niezawodna młoda kadra - przyboczni: Klaudia Osak, Emilia Gunia, Adrianna Kłuskiewicz, Aleksandra Kowalik, Kacper Gembala i Bartłomiej Grzywa.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy od przejażdżki Nadmorską Koleją Wąskotorową na trasie Trzęsacz-Pogorzelica, na której znajduje się wiele zabytków architektury oraz atrakcji turystycznych. W myśl zasady nie ważne jak się zaczyna, ważne jak się kończy bardzo szybciutko weszliśmy w rytm kolonii troszkę przytłoczeni brakiem słońca. Wysyłając informację do bliskich pisaliśmy, że nie ważne, że na razie nie mamy pogody w Świnoujściu, najważniejsze, że mieliśmy pogodę w sercu.

Niebagatelną rolę na naszej kolonii odegrał przewodnik Pan Zbigniew Sławiński. Oprócz tego, że zaplanował 5 wycieczek to był naszym wsparciem i oparciem podczas całego naszego pobytu. Zjednał nasze serca już po pierwszym dniu ciepłem, cierpliwością i poczuciem humoru.
Choć nie wszystko udało się zwiedzić ponieważ kolonia pękała w szwach od atrakcji to Pan Zbyszek pokazał nam takie miejsca i opowiadał takie historie, że aż zapierało dech w piersiach. Zwiedziliśmy całą wyspę Wolin, Uznam i okoliczne zakamarki.

Od pierwszych chwil pobytu zuchy i harcerze i oczywiście kadra bardzo mocno popracowała nad integracją dlatego bardzo szybko poczuliśmy się jak jedna wielka energiczna rodzina.
Codzienne przeprawy promem służyły integracji i bardzo nas do siebie zbliżały. Zuchy i harcerze śpiewali i zarażali innych dobrym humorem. Byliśmy na wycieczce w Międzyzdrojach, w Muzeum Figur Woskowych. Jedną z wycieczek, która zapadła dzieciom w pamięci była wycieczka do Zoo w Niemczech, gdzie mogliśmy pogłaskać i nakarmić niemalże wszystkie zwierzęta. Największym zaskoczeniem dla nas były chyba małpy, które nas bacznie obserwowały i w mig wyłapywały nasz prowiant. Nie zważając na to czy nam się to podoba kilkoro dzieci doświadczyło sprytu i odwagi małp pozbawiając je słodyczy, bananów i innych dobroci. Nie pytając o zgodę same się częstowały jednym zręcznym ruchem.

Rejs statkiem do 3 miasteczek uzdrowiskowych:Ahlbeck, Heringsdorf i Basin był również ekscytujący. Polecamy wycieczkę do malowniczego Szczecina, który jest po prostu piękny.
Ponieważ Świnoujście jest miastem dość rozległym i trudno byłoby go przemierzyć na piechotę postanowiliśmy zwiedzić miasto siedząc wygodnie w turystycznej ciuchci. Razem z naszym kochanym przewodnikiem mogliśmy zobaczyć Miasteczko Truskawkowe w niemieckim Koserow, w którym na oczach innych robiono różne truskawkowe przysmaki, a dopełnieniem był park zabaw i wesołe miasteczko.

Zwiedziliśmy tam także bardzo piękne miasto Wolgast i poznali jego historię. W Świnoujściu odwiedziliśmy festiwal "Miasto Kobiet" i mieliśmy przyjemność skorzystać z lekcji tańca u Pani Iwony Pavlowic.

Oczywiście nie zabrakło także wypoczynku na plaży i kąpania się w morzu. Bardzo ciekawa okazała się także wycieczka do Kołobrzegu i zwiedzanie latarni morskiej oraz spacer po kołobrzeskim molo. Mieliśmy przyjemność także odwiedzić znajdującą się w okolicy wioskę Indian, w której oprócz indiańskich zabaw, jeździliśmy na koniach, bryczkach, ujarzmialiśmy byka i skorzystaliśmy z bogatej propozycji Miasteczka to zauroczył nas wspólny taniec pod nazwa "kulawy koń". Szczególne było to, że bez względu na wiek w miasteczku westernowym wszyscy tańczyli o umówionej godzinie.

Trudno nie wspomnieć o Latarni Morskiej w Świnoujściu i Forcie Gerharda najlepiej zachowanym do obecnych czasów pruskich nadbrzeżnych fortów artyleryjskich w Europie położony na wyspie Wolin.

W Centrum Słowian i Wikingów w Wolinie odbyła się gra terenowa. Bardzo ciekawa rozrywka zorganizowana na podobieństwo naszych harcerskich biegów. Militarna Przygoda na poligonie była dopełnieniem naszej kolonii.

W cudownej atmosferze nasz czas w Świnoujściu dobiegł końca i przyszła pora na pożegnania. Pierwsze wzruszenie pojawiło się przy pożegnaniu naszego kochanego przewodnika Pana Zbigniewa Sławińskiego. Pomimo, że czasami, nie wysłuchaliśmy tego co nam przygotował to mimo wszystko nas polubił oczywiście z wzajemnością.

W Barze "Kopytko" gdzie się stołowaliśmy niemalże całą załogę doprowadziliśmy do łez. Pani kierownik zdradziła nam na koniec, że obawiali się naszej tak dużej grupy, a w efekcie strach przemienił się w zachwyt i podziw organizacji i zachowania "Buskich Słoneczek". Wywarliśmy na nich niesamowite wrażenie. Również Dyrekcja Młodzieżowego Schroniska dziękowała nam za kulturę i zachowanie oraz wieczory tętniące śpiewem i wesołą zabawą.

Ostatni nasz kominek rozpoczął się tradycyjnie w cudownym nastroju, ale po dźwiękach piosenki "Przyjdzie rozstań czas" z radosnych buzi dzieci zaczął znikać uśmiech i zamienił się w rozpaczliwy płacz, aż Pani z recepcji zaniepokojona dziwnym zachowaniem przyszła do nas zatrwożona

Wszyscy wróciliśmy z kolonii zmęczeni, ale bardzo podekscytowani i nakręceni na spotkanie za rok na kolejnym wakacyjnym wyjeździe. Kolonia bardzo nas złączyła i dzięki niej zwiedziliśmy kolejny kawałek świata. Dużo się nauczyliśmy i także dużo się bawiliśmy i spędziliśmy razem miło czas.

W ubiegłym roku kiedy wróciliśmy z Władysławowa i dzieliliśmy się wrażeniami, wspominaliśmy, że to były najlepsze wakacje i osiągnęliśmy szczyt swoich możliwości.
Świnoujście pokazało że można jeszcze lepiej, a to niewątpliwie było zasługą całej kadry. Tej doświadczonej jak i tej młodej, która starała się pokazać z jak najlepszej strony za co z całego serca dziękuję i gratuluję. Dziękuję również dzieciom, które w tym roku bardzo wyidealizowałam i nic nie było w stanie zmienić mojego zdania. Choć był to mój kolejny aktywny urlop to nie żałuję ani jednej spędzonej razem minuty. Dziękuję również Gminie Busko-Zdrój i Panu Burmistrzowi Waldemarowi Sikorze za pomoc, opiekę i troskę nad nami.

Z wyrazami szacunku i wdzięczności