Informacja dla kandydatów do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych
Dodał: Marta Data: 2022-05-18 13:51:44 (czytane: 3007)
W związku z pytaniami rodziców kandydatów do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez Powiat Buski uprzejmie informujemy, że ani kandydaci, ani ich rodzice nie muszą posiadać profilu zaufanego, żeby złożyć elektronicznie wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej.
Wybór sposobu logowania oraz decyzja czy skorzystać z usług profilu zaufanego należy wyłącznie do kandydatów i ich rodziców.
Elektroniczny system naboru kandydatów do klas pierwszych pozwala na rejestrację na dwa różne sposoby:
1) SPOSÓB PIERWSZY - DLA OSÓB NIEPOSIADAJĄCYCH PROFILU ZAUFANEGO:
2) SPOSÓB DRUGI - DLA OSÓB POSIADAJĄCYCH PROFIL ZAUFANY tj. na warunkach określonych w ustawie z dnia 5 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej oraz niektórych innych regulującej specyfikę oraz zakres działań Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej:
Instrukcja wypełniania i wysyłania wniosku znajduje się pod adresem: https://nabor.pcss.pl/buskozdroj/szkolaponadpodstawowa/dokumenty
Elektroniczny system naboru kandydatów do klas pierwszych pozwala na rejestrację na dwa różne sposoby:
1) SPOSÓB PIERWSZY - DLA OSÓB NIEPOSIADAJĄCYCH PROFILU ZAUFANEGO:
- Na stronie https://nabor.pcss.pl/buskozdroj/szkolaponadpodstawowa należy wybrać opcję "Wypełnij wniosek". Gdy wniosek zostanie uzupełniony i zapisany, konto zostanie założone automatycznie,
- po wprowadzeniu danych i naciśnięciu przycisku "zapisz" dane zostaną zapisane w systemie. Zostanie następnie wygenerowany dokument w formacie PDF, który należy pobrać z systemu, wydrukować, podpisać, zeskanować i dodać w formie załącznika,
- wykonując dalsze czynności w procesie naboru - po założeniu konta - należy korzystać z opcji "Logowanie na istniejące konto" (na stronie https://nabor.pcss.pl/buskozdroj/szkolaponadpodstawowa) posługując się wygenerowanym wcześniej loginem i hasłem,
2) SPOSÓB DRUGI - DLA OSÓB POSIADAJĄCYCH PROFIL ZAUFANY tj. na warunkach określonych w ustawie z dnia 5 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej oraz niektórych innych regulującej specyfikę oraz zakres działań Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej:
- w tym przypadku również należy korzystać z procedury opisanej w pkt 1. Różnica polega jedynie na możliwości podpisana wniosku elektronicznie za pośrednictwem profilu zaufanego. W tym przypadku - po założeniu konta - należy skorzystać z opcji "wybierz akcję", a następnie "podpisz wniosek". Po wybraniu opcji "podpisz wniosek" system przekieruje rodzica / kandydata na stronę moj.gov.pl w celu podpisania wniosku elektronicznie,
- po przejściu na stronę gov.pl należy dodać pobrany wcześniej wniosek, a następnie podpisać go tam naciskając przycisk "podpisz". Podpisany dokument należy następnie dodać do załączników na koncie kandydata.
Instrukcja wypełniania i wysyłania wniosku znajduje się pod adresem: https://nabor.pcss.pl/buskozdroj/szkolaponadpodstawowa/dokumenty
Szkoły ponadpodstawowe prowadzone przez Powiat Buski prowadzą punkty konsultacyjne, w których można uzyskać pomoc przy logowaniu się do systemu.
Autor opracowania: Renata Krzemień
Reklama
REKLAMA
Komentarze (0)
Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.15.5.183