Co ósmy polski kierowca ambasadorem akcji 'Nigdy nie jeżdżę po alkoholu'

Dodał: Agnieszka Data: 2015-12-22 16:24:28 (czytane: 3946)

Ponad 30 nowych koalicjantów i aż 1 000 000 naklejek z symbolem przekreślonych kluczyków, które trafiły w ręce kierowców w całej Polsce.

To efekty niespełna sześciu miesięcy działań prowadzonych w ramach 2. edycji ogólnopolskiej akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie w ścisłej współpracy z Komendą Główną Policji. Od startu kampanii w czerwcu 2014 r. swoje poparcie dla niej wyraziło łącznie ponad 80 instytucji i organizacji oraz 2 500 000 polskich kierowców, którzy oznakowali swoje auta naklejką-manifestem z hasłem inicjatywy.

Koniec roku to zwyczajowo czas bilansów i podsumowań. Organizatorzy kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, mogą z satysfakcją spojrzeć wstecz – udało się im bowiem powtórzyć sukces pierwszej edycji ogólnopolskiej akcji promującej trzeźwość za kierownicą. Już drugi rok z rzędu działania podejmowane w ramach inicjatywy, nagłaśniane w mediach i wspierane przez grono zaangażowanych koalicjantów, zaowocowały rezultatami, które pozwalają wierzyć, że polscy kierowcy nie pozostają obojętni wobec apeli o odpowiedzialną – trzeźwą jazdę. - Zadaniem, jakie postawiliśmy sobie u progu kampanii, było dotarcie do jak największej liczby osób  i zaangażowanie ich do wspólnej walki ze społecznym przyzwoleniem na wsiadanie za kółko pod wpływem alkoholu. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że przybliżyliśmy się do tego celu, o czym świadczą zarówno policyjne statystyki wskazujące na malejącą liczbę kierowców prowadzących „na podwójnym gazie”, jak i sam zasięg akcji, który przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Niebagatelna liczba 2 500 000 naklejek, które rozdaliśmy przy wsparciu partnerów inicjatywy oznacza, że co ósmy polski kierowca miał szansę stać się ambasadorem naszej kampanii, umieszczając symbol przekreślonych kluczyków na szybie swojego samochodu- mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Bezpieczni w drodze na Święta

Dni poprzedzające Święta Bożego Narodzenia będą dla kierowców kolejnym sprawdzianem z odpowiedzialnych zachowań na drodze. Wówczas bowiem wielu z nich wyruszy w podróż, by spotkać się z bliskimi. W tym czasie mogą spodziewać się większej niż zwykle liczby policyjnych patroli na drogach w całym kraju. - W trakcie kontroli będziemy starać się przypominać o konieczności rozważnej jazdy, trzeźwym kierowcom wręczając w dowód uznania naklejki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Zależy nam, by w tym szczególnym, świątecznym czasie wszyscy podróżujący bezpiecznie dotarli do celu, stąd zamierzamy apelować o trzeźwość, rozwagę i zdjęcie nogi z gazu - mówi insp. Anna Kuźnia, Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Komenda Główna Policji, będąca parterem merytorycznym inicjatywy, od początku trwania działań bierze czynny udział w dystrybuowaniu naklejek. To dzięki jej wsparciu i wielkiemu zaangażowaniu wszystkich krajowych jednostek, możliwe było dotarcie do szerokiego grona kierowców. W całej Polsce, w ramach kontroli drogowych prowadzonych w okresie wakacji oraz podczas listopadowej akcji „Znicz”, policjanci zachęcali trzeźwych kierowców do oznakowania swoich samochodów  – w ten sposób rozdano około 450 000 naklejek.

Siła partnerstwa

Sukces, o którym można mówić przy okazji podsumowywania inicjatywy, nie byłby możliwy, gdyby nie koalicja firm i instytucji, jaka zawiązała się na rzecz walki z problemem nietrzeźwych kierowców.  W jej ramach ponad 80 partnerów czynnie włącza się w dystrybucję naklejek i propagowanie założeń kampanii.

W szerokim gronie koalicjantów, którzy wsparli 2. edycję akcji, znalazły się takie instytucje i stowarzyszenia, jak: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Polski Związek Motorowy i Automobilklub Polski, a także szereg firm związanych z branżą motoryzacyjną: Akademia Bezpiecznej Jazdy, Auto Moto Arena i Expo Arena, Carefleet S.A., Drift Open, Szkoła Auto ŠKODA i ŠKODA Autolab oraz Grupa Germaz.

W tym roku swoją gotowość wzięcia udziału w walce z problemem pijanych kierowców zadeklarowały również sieci paliw - Lukoil, Grosar, Huzar, Bobryk oraz Arge. Akcję czynnie wspierają także tacy partnerzy, jak Poland Express, Alkohit, Polska Dystrybucja Budowlana oraz Doradca Budowlany 24, Opinion Strefa Druku, Sirap Inline, CSG Śląska Grupa Consultingowa, Aryzta i FSB oraz producent kosmetyków Bell. W ostatnim czasie do grona ambasadorów kampanii dołączyli przewoźnicy: PKP Intercity oraz PlusBus.

W promowanie idei trzeźwej jazdy angażują się również media, dołączając naklejki do nakładu swoich tytułów prasowych. Tym sposobem naklejki trafiły już do czytelników wołowskiego Kuriera Gmin, Kuriera Lubelskiego oraz chełmskiego i lubelskiego wydania Nowego Tygodnia. Wkrótce będą dystrybuowane wraz z Gazetą Ostrowską oraz magazynem MotoSalon. W promocję akcji włączył się też miesięcznik Polskie Drogi.

 

nie_jezdze_po_alkoholu.jpg


Reklama

REKLAMA

Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.141.35.60

:) (2015-12-23 22:57:33)

sukces..sukces. propaganda na miarę Goebbelsa. samochód oznakowany, prowadzący naprany.

(2015-12-23 22:50:31)

A może by wydzielili w busku jakieś miejsce do jedzenia po pijaku hehehe

xxxx (2015-12-22 18:56:54)

stemplowanych świnek przybywa haha

Jack (2015-12-22 18:19:44)

Ja tez się przyłączyłem i mam oznakowany samochód ;-)

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeżeli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odśwież stronę i spróbuj ponownie...



Szkoła Języków Obcych Europa College

Busko-Zdrój, ul. Batorego 3

Przedszkole Niepubliczne SMERFUŚ

Busko-Zdrój, os. Sikorskiego 9

Centrum Helen Doron Busko-Zdrój

Busko Zdrój, Pl. Zwycięstwa 18, 2 piętro

Szkoła Jazdy Libuda - kursy na prawo jazdy B, A1, A2, A

Busko-Zdrój, ul. Bohaterów Warszawy 7



Konkursy



busko.com.pl poleca

Ogłoszenia

Dodano: 2024-04-19 07:49:00

Szkuam Kolegi Do Ero Spotkań

Dodano: 2024-04-19 07:26:32

zatrudnię

Dodano: 2024-04-19 07:24:37

zatrudnię

Dodano: 2024-04-19 07:22:56

zatrudnię

Dodano: 2024-04-19 06:40:18

Butle 11kg

Dodano: 2024-04-19 06:39:43

Montaż anten satelitarnych i naziemnych

Dodano: 2024-04-19 06:38:28

Naprawa komputerów, laptopów

Dodano: 2024-04-19 06:31:57

Wynajmę dom lub sprzedam

Dodano: 2024-04-19 04:48:57

Sara - Szukam Odskoczni

Dodano: 2024-04-19 01:48:57

Luźna Ero Znajomość

Dodano: 2024-04-18 22:49:34

Zatrudnimy Kierowcę z kat. D

Dodano: 2024-04-18 21:51:21

Kawalerka do sprzedania

Dodano: 2024-04-18 21:04:19

Sprzedam działkę rolną

Dodano: 2024-04-18 20:42:28

Ładne przestronne mieszkanie Sikorskiego

Dodano: 2024-04-18 19:43:39

mieszkanie do wynajęcia