Wiadomości - Aktualności
Audyt SEO – czym jest i co obejmuje?
Dodał: Marta Data: 2020-07-23 10:57:25 (czytane: 1801)
Podstawą skutecznego pozycjonowania witryny internetowej jest jej szczegółowa analiza pod kątem zgodności z wymaganiami wyszukiwarek, nazywana audytem SEO.
MMP Mobilna Myjnia Parowa - mycie samochodów, pranie tapicerki, dywanów, kanap, czyszczenie antyalergiczne, dezynfekcja

Nowy Folwark 50. ul. Partyzantów 24 28-100 Busko-Zdrój,
Grześ - Bud - układnie kostki brukowej, usługi koparko-ładowarką – wywrotką, montaż przydomowych oczyszczalni ścieków

Owczary, ul. Długa 17, 28-100 Busko-Zdrój. Piestrzec 67, 28-131 Solec-Zdrój,
Obejmuje on zarówno aspekty techniczne, jak i analizę zawartości serwisu. W efekcie pomaga wskazać te obszary, które wymagają optymalizacji. Dowiedz się, z jakich elementów składa się audyt, jakie korzyści zapewnia właścicielowi domeny oraz firmie pozycjonującej i sprawdź, kiedy warto zlecić kompleksowe badanie struktury portalu internetowego.
Jakie elementy składają się na audyt strony internetowej?
Odpowiednio zaplanowany i sumienie przeprowadzony audyt SEO pozwala uzyskać odpowiedzi na szereg najważniejszych pytań związanych ze zwiększeniem popularności witryny w sieci. To na ich podstawie ustala się scenariusz, według którego prowadzone będzie pozycjonowanie. I chociaż duży wpływ na przebieg badania mają typ strony www oraz funkcja, jaką pełni serwis (sklep online, strona firmowa, zaplecze, blog itp.), to można wyróżnić kilka uniwersalnych elementów składających się na taką analizę.
Należą do nich m.in.:
- analiza fraz oraz słów kluczowych użytych na stronie,
- badanie popularności i widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania,
- ocena poprawnego indeksowania domeny,
- czas ładowania serwisu,
- badanie profilu linkowego witryny,
- szczegółowa analiza struktury oraz kodu,
- monitorowanie działań konkurencji,
- przegląd treści pod względem jej unikalności,
- wdrożenie certyfikatu SSL, jeśli witryna go nie posiada.
To oczywiście jedynie najpopularniejsze aspekty audytu SEO – nie wszystkie wykorzystuje się przy badaniu każdego serwisu, z kolei skuteczne pozycjonowanie stron internetowych może wymagać dodatkowych czynności, charakterystycznych dla specyfiki konkretnego portalu lub branży.
Najważniejsze korzyści z audytu SEO
Od dokładności badania w ogromnej mierze zależą efekty, jakie zapewni pozycjonowanie stron. Osiągnięcie przez domenę wysokiej pozycji w rankingu często uniemożliwiają błędy, nieprawidłowości oraz praktyki niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Audyt SEO pomaga zwrócić uwagę na wszystkie niedociągnięcia, umożliwiając wprowadzenie niezbędnych poprawek na podstawie twardych danych. Jednocześnie rolą takiego badania jest ustalenie priorytetów – niektóre zmiany trzeba wprowadzić natychmiast, inne mogą zostać wdrożone w dalszej kolejności. Bardzo często ich implementacja skutkuje pierwszymi efektami w postaci poprawy pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania.
Kiedy warto zlecić analizę serwisu?
Biorąc pod uwagę korzyści, jakie daje rzetelny i kompleksowy audyt SEO, warto zlecać go, nie tylko planując pozycjonowanie stron internetowych. Na jego przeprowadzenie dobry jest każdy moment. Warto wykonać go zarówno na etapie budowy serwisu, by wyeliminować ewentualne błędy, jak i dla oceny już istniejącej witryny. Badanie będzie również dobrym sposobem oceny skuteczności firmy, której zlecono pozycjonowane. Jeśli chcesz przekonać się, czy Twoja agencja SEO faktycznie wywiązuje się z umowy, zleć audyt niezależnym ekspertom i na jego podstawie podejmij decyzję o dalszej współpracy.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl.
/Artykuł sponsorowany/
Komentarze (0)
Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.235.108.188